Bitcoinsnakk Forum
    • Kategorier
    • Siste
    • Emneord
    • Populære
    • Verden
    • Brukere
    • Grupper
    • Registrer
    • Logg inn

Lokalbank på Bjørkelangen: Inviterer

Planlagt Festet Låst Flyttet Bitcoinsnakk (generelt)
    arrangement
    4 Innlegg 3 Innlegg 39 Visninger
    Laster flere innlegg
    • Eldste til nyeste
    • Nyeste til eldste
    • Flest anbefalinger
    Svar
    • Svar som innlegg
    Logg inn for å besvare
    Denne innlegget har blitt slettet.
    • DjafullD Frakoblet
      Djafull
      Sist endret av

Kom over denne her, kanskje flere her inne som er interessert?

https://www.hsbank.no/nyheter/kryptoarrangement?fbclid=IwVERFWANnhLtleHRuA2FlbQIxMQABHssFFlXUWVUT2_s_BHre5d4do08NRVqS71XLQUdwqfB_KKIsfFVUbKIRstqZ_aem_J5k3gwXBZtyzy5ZbVGKyEQ

djafull@walletofsatoshi.com

haakonH 1 svar Siste svar Svar Siter 3
      • haakonH haakon flyttet dette emnet fra Off-topic
      • haakonH Frakoblet
        haakon @Djafull
        Sist endret av

@Djafull Flyttet denne ut av Off-topic da jeg mener den absolutt er "on-topic" 🙂

Det er frustrerende å se "krypto" overalt, når det er bitcoin som betyr noe. Men institusjoner som banker deler ikke vårt begrepsapparat eller vår virkelighetsforståelse. De ser på Bitcoin som en av de femten tusen millionene "kryptovalutaene", og selv om de 100% vet at Bitcoin er den absolutt dominerende av dem, vil de ikke bli oppfattet som å favorisere eller promotere noen enkeltkryptovaluta. I praksis snakker de om bitcoin.

Vi ser dette overalt, inkludert i media når de snakker om "kryptomining". Det er jo ingen som miner dogecoin i industriell skala i Norge – det er selvsagt bitcoin, og bare bitcoin, det henvises til.

Denne lokalbankens bitcoinarrangement virker interessant 😉

DjafullD 1 svar Siste svar Svar Siter 2
        • DjafullD Frakoblet
          Djafull @haakon
          Sist endret av

@haakon Takk for flytting til riktig topic.

Ja det varmer å se et initiativ fra banksystemet, det gir meg håp at vi er på rett vei 🙂

djafull@walletofsatoshi.com

NikomotoN 1 svar Siste svar Svar Siter 0
          • NikomotoN Frakoblet
            Nikomoto @Djafull
            Sist endret av Nikomoto

@Djafull Ja, de har jo til og med tre Bitcoin-"mynter" på det visuelle programmet. Hvis det skal hete Krypto, burde de ta seg bryet med å få inn en etherium-"mynt"
            Egentlig en litt fin prinsipiell diskusjon som kanskje burde vært tatt i en annen tråd, som @haakon løfter ut av dette eventet. Det er åpenbart for meg at det foregår en form for aktiv "guilt by assosiation"-aktig greie når folk som mener Bitcoin sier krypto. Jeg opplever dette tydeligst hos Eivind Trædal i norsk kontekst. Samtidig er det en vanskelig kamp å ta. Det er en gjengs oppfattning at Bitcoin er en kryptovaluta. Kan vi få hun damen som brakte "hersketeknikker" opp i samfunnsdiskursen, (Var det Berit Ås) inn på banen her? Evt kan noen starte tråden Bitcoin vs. Krypto her på forumet?

Angående eventet: jeg måtte google Bjørkelangen og forstår at det er i Romeriket-området? Blir vanskelig for en Bergenser, men tar gjerne et referat om noen drar som innlegg i denne tråden.

We are all Snicotoshi Nikomoto

1 svar Siste svar Svar Siter 2
            • Første innlegg
              Nyeste innlegg