NOSTR løser problemer med tradisjonell SoMe: Sentralisert kontroll, spam, datahacking og algoritmer som prioriterer profitt over brukere.
-
Hei!
Jeg regner med at flere av dere er der.
Om du ikke kjenner til det, så sjekk en av lenkene under, eller google/duckduckgo <<Nostr>>.
"Don't trust, verify".
https://soapbox.pub/blog/nostr101/
Min npub: npub1dz2l0wa0v4fmjx6xr27l3ewuwuz6mt20pqpfg0ppj7kq7vesqrxqm8ypyy
Sees

-
@BBNBTC
Min npub: npub1h9cm6hsf6ewv3qed8dee5h00qd63fhdpy8d0n7q4kwfs7mlmraxqaqperuEvt. bare søk på BobbyBuckle i en nostr klient (f.eks. Primal)
-
nostr only

npub15vdp04nh35a2c0edqmzjp99pnuzkehrh2lylgh3kxw0gkd8gs4hqas2zwv
Har skrevet litt om nostr selv:
https://primal.net/cliffbjanger/1730104065350 -
Notes and Other Stuff Transmitted by Relays it is! 🫡
npub1jw0lknj49m2up7ncpxz6kutr73qhnpqf4elds8rzcpavg6pmgg3qwxuhwk
-
@BBNBTC npub1exflzmups9q73pek3py55qrazcn0y5tjpa78qtfty55y2emtl3lqz94th4 her!
-
Jeg har nettopp oppdaget NOSTR og har nylig laget en Primal konto. Noen andre NOSTR apper som er "must have"?
Her er min: npub18yreapa5zeuz5lyamuhj3phurvyn5suplrf79p0vnnsp3hnds5dquwk3r8
-
@Kubba123 jeg bruker appen "yakihonne", føler den flyter best på android. Det finnes flere, også noen dedikerte nostr app"store". Anbefaler deg og FAFO.

-
Bare nysjerrig: Hva skal til, rent, teknisk å implementere NOSTR protokollen i dette forumet?
-
@Gubri Listen med NIPS er ganske lang.
Så det spørs hva man ønsker å oppnå og hvilke deler man ønsker å implementere.En forumplattform bygd på nostr har jeg ikke sett enda, kunne jo kanskje vært litt kult det.
-
@nacho morro med en API som kunne integrere avstemninger f.eks med zap via nostr. Ingen anelse om det funker..
Integrere med Alby kanskje.. men der slutter min tekniske kunnskap. Noe med relays også
-
@Gubri Enig i at det hadde vært gøy med noen integrasjoner mot nostr, lightning, ecash og lignende. Skal prøve å ha et øye åpent for å se om det kommer noe plugins etter hvert. Ellers så har forumet et API. Så det kan tenkes at jeg kan lage noen integrasjoner eller flere bots ala. @forumjournalisten, vi får se hva tiden bringer