Introduksjon av medlemmer-tråd
-
Anders/IMakeStupidGames her. Jeg har vandret i btc og crypto miljøer i.... mange år. Lagd en del spill (Prøv Dreadwager om du liker roguelikes!!), lagd masse nft-greier (Av den kule sorten, men ingen ville ha det...)
Nå er jeg hoved-kodemannen i Wattoshi, den usynlige kodemannen i Norsats, og lager masse AI-greier i Pixygon, og litt småsnekring på alt for ambisiøst spill.
Jeg er på X, og burde egentlig poste der, men så kul er jeg ikke.Og jeg er en vaske-ekte trollmann, har kappe.
-
@IMakeStupidGames & @BBNBTC Velkommen skal dere være, kjekt å få både Norsats, Wattoshi og trollmansstanden representert såpass bra!
Jeg tror jeg vil avvente litt med videre velkomstmeldinger i denne tråden, for å ikke spamme nå som det renner inn med nye brukere. Det at fremtidige postere her ikke får et velkommen fra meg betyr altså på ingen måte at dere ikke er det.
-
Heisann! Johan/@Framtidsrettet her. Veldig kult å se at dere har tatt initiativ til nettforum for bitcoin på norsk! Initiativet støttes 100%.
Jeg har tidligere vanket på X, men har som @BobbyBuckle og @cliffbjanger slettet X fra mobilen og gått mer over til bruk av Nostr, så mesteparten av mitt SoMe-innhold konsumeres via den frihetsprotokollen for tiden.
Jeg er som @BBNBTC og @IMakeStupidGames også en del av Norsats, og håper vi kan bidra positivt for økt bruk av bitcoin i Norge i årene fremover. I tillegg arrangerer jeg bitcoin-meetups i Bodø, og neste treff annonseres forhåpentligvis snart!
-
Hei! Kjekt med et forum uten støy og distraksjoner! Oppdaga Bitcoin i 2018 etter en lengre søken etter svar på hva jeg følte var galt med økonomien og forbrukersamfunnet. En av skaperne bak Bitcoinsnakk. Skriver på boka «Grønn pengerevolusjon» som handler om hvordan pengesystemet holder verdenssamfunnet i en destruktiv utviklingsbane og hvordan Bitcoin potensielt kan være en løsning.
-
Har ventet i mempoolen ganske lenge. Østlandsbasert. Kult med forum. Vintagevibber.
-
@mr.ventebasseng Velkommen hit, håper vi kan få gitt deg noen bekreftelser etterhvert.
-
Håper det. Stuck enn så lenge. Burde nok tatt en Replace by fee.
-
Hei, Kubba her!

Relativt ny til Bitcoin (kom inn i 2024), men det er først de siste månedene jeg virkelig har fått øynene opp for hva Bitcoin egentlig er og hvilken innvirkning det kan ha i et makro- og samfunnsøkonomisk perspektiv. Etter å ha sett “What’s the Problem” og lest "Broken Money” ble jeg rett og slett frelst.Jeg ønsker å lære mest mulig, og synes et forum som dette er helt gull! Er rimelig lei av “krypto-influensere” på YouTube som ikke aner hva de snakker om og kun skaper hype...
Holder til på Vestlandet, så blir gjerne med på et Bitcoin meet-up i Bergen en dag!
Ser frem til å bidra her inne og til å se forumet vokse

– Kubba out
-
@Kubba123, Hyggelig! Interresant å se hvor forskjellig personer kan oppleve noe. Selv synes jeg at «What’s the problem» var en veldig dårlig film og «promo» for Bitcoin. Men den har tydeligvis truffet mange. Diskuterte den med noen sveitsere, briter og et par nordmenn på en Bitcoinkonferanse i vår (der Joe var og presenterte filmen). De fleste likte den, noen få var enige med meg. Godt vi alle ikke er like
.Broken Money er en ok bok. Fine forklaringer. Men jeg synes hun gjentar seg selv for ofte. Boka kunne fint ha vært noe kortere uten å miste tyngde.
Kan anbefale «Resistance money» av Bailey, Rettler og Warmke og «The Genisis Book» av Aaron van Wirdum hvis du vil ha noe nytt å lese. Særlig sistnevnte hvis du bare skal lese en bok.
-
Marius her. Kjøpte «krypto» for første gang rundt 2023 (omgjorde vel alt til BTC etter noen måneders tid og en del podcastlytting) etter å ha prøvd meg litt på gull og hørt på noe litt horisontutvidende og på kanten for mitt utgansgspunkt amerikansk permakulturpodcast. Var først innom Gull er penger og fikk øynene opp for østeriske økonomitanker samtidig som podcasten snakka om at verden går under, Gov lurer oss, gud er god og at jeg burde bruke Fountain… og nevnte litt Bitcoin og gull og slikt. Og nå er jeg her med mange bøker i bokhylla om bitcoin og håper at oppussinga av huset snart er ferdig så jeg kan gjemme unna en liten node-og og en solo-miner eller to på et slags g-/hjemmekontor. Liker forum, så får se om jeg har tid til å lempe litt tanker og engasjement eller om det blir med introduksjonen her. Hoppa på som medlem av BPI og har også putta noen timer i oversettting (korrekturlesing) av PlanB sin nettbaserte opplæringsplattform.
-
@BobbyBuckle Genesis Book (den om bitcoin, har ikke lest den andre) er veldig god, anbefales herfra også!