Bitcoinsnakk Forum
    • Kategorier
    • Siste
    • Emneord
    • Populære
    • Verden
    • Brukere
    • Grupper
    • Registrer
    • Logg inn

Introduksjon av medlemmer-tråd

Planlagt Festet Låst Flyttet Off-topic
    33 Innlegg 17 Innlegg 192 Visninger
    Laster flere innlegg
    • Eldste til nyeste
    • Nyeste til eldste
    • Flest anbefalinger
    Svar
    • Svar som innlegg
    Logg inn for å besvare
    Denne innlegget har blitt slettet.
    • NikomotoN Frakoblet
      Nikomoto
      Sist endret av

I denne tråden vil vi gjerne invitere brukere på forumet til å introdusere seg selv! Helt i orden om du vil leve helt off the grid og dermed ikke vil etterlate noen spor, men hyggelig med dem som vil gi en kort intro.

Jeg kan gå først. Nikomoto her. Jeg er en av medgrunnleggerne av podkasten Bitcoinsnakk og sammen med Nacho - initiativtaker til dette forumet. Håpet vårt er at forumet kan bidra til gode diskusjoner, informasjonsdeling (som er under kontinuerlig peer review på forumet) og en sosial dimensjon. Vi håper at forumet kan skille seg litt andre norske Bitcoinplatformer ved at det er en nettside som er lett tilgjengelig og som ikke er gjemt i telegramgrupper, på x, Nostr eller Discord. Et håp er at forumet særlig kan være til hjelp for dem som er helt nye i Bitcoinkaninhullet og at de snubler innom forumet enkelt feks om de googler et problem eller spørsmål de har, litt sånn som mammaforum, kvinneguiden og norsk freakforum.

Mine interesser innenfor Bitcoin er: Content - podkast, video. Bitcoin som usensurerbart betalingsmiddel og penger. Bitcoin som politisk verktøy opp mot pengefrihet og andre friheter som innskrenkes og generelt Bitcoin som et verktøy for å få verden på en bedre kurs.

Jeg har en fiatjobb innen helse og bor på vestlandet, men er opprinnelig fra hovedstaden.

1 svar Siste svar Svar Siter 1
      • S Frakoblet
        satoshi
        Sist endret av

Hei,

Folk kaller meg Satoshi Nakamoto. Jeg oppfant bitcoin. Men det jeg kanskje er mest kjent som, er nok min bruker @digitaltgull (Blakk Dompap) på X

NikomotoN 2 svar Siste svar Svar Siter 3
        • NikomotoN Frakoblet
          Nikomoto @satoshi
          Sist endret av

Dette svaret er slettet!
          1 svar Siste svar Svar Siter 0
          • S Frakoblet
            sturle
            Sist endret av

Sturle Sunde her. Eg oppdaga Bitcoin via slashdot.org den 11. juli 2010, eksperimenterte ei stund, starta veksling av BTC mot NOK i desember 2010 som svar på bank-blokkaden mot Wikileaks og driv framleis ei enkel vekslingsteneste på bitmynt.no. Er òg kjend for å ha krangla mykje med bankar og har vorte kasta ut av minst 15.

NikomotoN 2 svar Siste svar Svar Siter 4
            • haakonH Frakoblet
              haakon
              Sist endret av

Hei! Jeg er Haakon. Jeg oppdaget Bitcoin på Slashdot samme dag som Sturle, men sløste et år på å komme meg forbi "dette er jo bare tullepenger"-fasen. Siden har jeg arrangert bitcoin-meetups i Bergen og live-rapportert fra rettssakene til en viss falsk Satoshi. Jeg er styremedlem i Bitcoinpolitisk Institutt Norge.

NikomotoN 3 svar Siste svar Svar Siter 4
              • NikomotoN Frakoblet
                Nikomoto @sturle
                Sist endret av

Dette svaret er slettet!
                • NikomotoN Frakoblet
                  Nikomoto @haakon
                  Sist endret av

Dette svaret er slettet!
                  • NikomotoN Frakoblet
                    Nikomoto @haakon
                    Sist endret av

Dette svaret er slettet!
                    • NikomotoN Frakoblet
                      Nikomoto @sturle
                      Sist endret av

@sturle sa i Introduksjon av medlemmer-tråd:

Sturle Sunde her. Eg oppdaga Bitcoin via slashdot.org den 11. juli 2010, eksperimenterte ei stund, starta veksling av BTC mot NOK i desember 2010 som svar på bank-blokkaden mot Wikileaks og driv framleis ei enkel vekslingsteneste på bitmynt.no. Er òg kjend for å ha krangla mykje med bankar og har vorte kasta ut av minst 15.

Thank you for your service 🫡

• NikomotoN Frakoblet
                        Nikomoto @satoshi
                        Sist endret av

@satoshi sa i Introduksjon av medlemmer-tråd:

Hei,

Folk kaller meg Satoshi Nakamoto. Jeg oppfant bitcoin. Men det jeg kanskje er mest kjent som, er nok min bruker @digitaltgull (Blakk Dompap) på X

Adam Back/Peter Todd er det deg?

• NikomotoN Frakoblet
                          Nikomoto @haakon
                          Sist endret av

@haakon sa i Introduksjon av medlemmer-tråd:

Hei! Jeg er Haakon. Jeg oppdaget Bitcoin på Slashdot samme dag som Sturle, men sløste et år på å komme meg forbi "dette er jo bare tullepenger"-fasen. Siden har jeg arrangert bitcoin-meetups i Bergen og live-rapportert fra rettssakene til en viss falsk Satoshi. Jeg er styremedlem i Bitcoinpolitisk Institutt Norge.

Velkommen! Mulig du må bidra til å avsløre en ny falsk Satoshi litt lenger oppi tråden her. En viss fugl uten penger.

• C Frakoblet
                            CyberTobe
                            Sist endret av

Vær hilset, vandrere.

Thomas fra CyberHive her🫡

NikomotoN 1 svar Siste svar Svar Siter 0
                            • NikomotoN Frakoblet
                              Nikomoto @CyberTobe
                              Sist endret av Nikomoto

@CyberTobe sa i Introduksjon av medlemmer-tråd:

Vær hilset, vandrere.

Thomas fra CyberHive her🫡

Hei Thomas, vel møtt! Ville vært på sin plass om du var den første til å poste på mining-seksjonen. Feks om hvordan folk kan tjene penger på hjemmemining med Cyberhive. Vi har foreløpig ingen regler for kommersiell posting så smi mens jernet er varmt 😉

• A Frakoblet
                                Andreas Harding
                                Sist endret av Andreas Harding

Hei alle sammen!

Andreas her. Skaper av podcasten «en og tyve tanker» og styremedlem i Bitcoinpolitisk institutt Norge.

Tror på karma og bitcoin, og at du bør forholde deg til mennesker som om du snakker med de face 2 face på nett som i meat space.

Vær snill! (det er en trussel!)

NikomotoN 1 svar Siste svar Svar Siter 2
                                • NikomotoN Frakoblet
                                  Nikomoto @Andreas Harding
                                  Sist endret av

@Andreas-Harding En ære å få ønske Bitcoinsnakks argeste podkastkonkurent velkommen

A 1 svar Siste svar Svar Siter 0
                                  • A Frakoblet
                                    Andreas Harding @Nikomoto
                                    Sist endret av

@Nikomoto jeg vil aldri klare å konkurrere med dere, så when you can’t beat them, join them😉
                                    Stor ære å få bli med!🧡🙏🏻

L 1 svar Siste svar Svar Siter 1
                                    • L Frakoblet
                                      litolito Bitcoinsnakker @Andreas Harding
                                      Sist endret av

Hei. LitoLito her. Jeg er på en reise i anonymisering (så kan noen sikkert gjette hvem jeg er, det er helt greit). Jeg er en av skaperne av Bitcoinsnakk, Halving Festival og BPI Norge. Jeg elsker å få ting til å skje og elsker å snakke om Bitcoin-kultur og ideologi.

Hvor kult er det ikke å lage et nettforum i 2025? Med inspirasjon fra Mammaforum, hehe. Genialt, @Nikomoto og Nacho.

NikomotoN 1 svar Siste svar Svar Siter 2
                                      • NikomotoN Frakoblet
                                        Nikomoto @litolito
                                        Sist endret av

@litolito velkommen! La det dog være helt klart at den største inspirasjonen naturligvis er den engelskspråklige navnebroren - det legendariske Bitcointalk.org 😉

• B Frakoblet
                                          BobbyBuckle
                                          Sist endret av

Hei. BobbyBuckle her. Kjekt med et forum, og siden jeg nylig har slettet Twitter fra telefonen var det god timing. Satser på å få dekket behovet for Bitcoinsnakk her inne nå. Bor på vestlandet, møter av og til opp på meet-ups i Stavanger.

NikomotoN 1 svar Siste svar Svar Siter 4
                                          • cliffbjangerC Frakoblet
                                            cliffbjanger
                                            Sist endret av

Bra insj med forum! Som dere sa i podcasten så er signal-gruppene til BPI veldig fine å ha, men det formatet er kanskje ikke like godt egnet for diskusjon. Håper dette blir bra!

Også må alle gjøre som BobbyBuckle, skru av X og logge på nostr 🧡💜 #zapzap

1 svar Siste svar Svar Siter 5
                                            • Første innlegg
                                              Nyeste innlegg