Introduksjon av medlemmer-tråd
-
Hei,
Folk kaller meg Satoshi Nakamoto. Jeg oppfant bitcoin. Men det jeg kanskje er mest kjent som, er nok min bruker @digitaltgull (Blakk Dompap) på X
-
Dette svaret er slettet! -
Sturle Sunde her. Eg oppdaga Bitcoin via slashdot.org den 11. juli 2010, eksperimenterte ei stund, starta veksling av BTC mot NOK i desember 2010 som svar på bank-blokkaden mot Wikileaks og driv framleis ei enkel vekslingsteneste på bitmynt.no. Er òg kjend for å ha krangla mykje med bankar og har vorte kasta ut av minst 15.
-
Hei! Jeg er Haakon. Jeg oppdaget Bitcoin på Slashdot samme dag som Sturle, men sløste et år på å komme meg forbi "dette er jo bare tullepenger"-fasen. Siden har jeg arrangert bitcoin-meetups i Bergen og live-rapportert fra rettssakene til en viss falsk Satoshi. Jeg er styremedlem i Bitcoinpolitisk Institutt Norge.
-
@sturle sa i Introduksjon av medlemmer-tråd:
Sturle Sunde her. Eg oppdaga Bitcoin via slashdot.org den 11. juli 2010, eksperimenterte ei stund, starta veksling av BTC mot NOK i desember 2010 som svar på bank-blokkaden mot Wikileaks og driv framleis ei enkel vekslingsteneste på bitmynt.no. Er òg kjend for å ha krangla mykje med bankar og har vorte kasta ut av minst 15.
Thank you for your service 🫡
-
@satoshi sa i Introduksjon av medlemmer-tråd:
Hei,
Folk kaller meg Satoshi Nakamoto. Jeg oppfant bitcoin. Men det jeg kanskje er mest kjent som, er nok min bruker @digitaltgull (Blakk Dompap) på X
Adam Back/Peter Todd er det deg?
-
@haakon sa i Introduksjon av medlemmer-tråd:
Hei! Jeg er Haakon. Jeg oppdaget Bitcoin på Slashdot samme dag som Sturle, men sløste et år på å komme meg forbi "dette er jo bare tullepenger"-fasen. Siden har jeg arrangert bitcoin-meetups i Bergen og live-rapportert fra rettssakene til en viss falsk Satoshi. Jeg er styremedlem i Bitcoinpolitisk Institutt Norge.
Velkommen! Mulig du må bidra til å avsløre en ny falsk Satoshi litt lenger oppi tråden her. En viss fugl uten penger.
-
Vær hilset, vandrere.
Thomas fra CyberHive her🫡
-
@CyberTobe sa i Introduksjon av medlemmer-tråd:
Vær hilset, vandrere.
Thomas fra CyberHive her🫡
Hei Thomas, vel møtt! Ville vært på sin plass om du var den første til å poste på mining-seksjonen. Feks om hvordan folk kan tjene penger på hjemmemining med Cyberhive. Vi har foreløpig ingen regler for kommersiell posting så smi mens jernet er varmt

-
Hei alle sammen!
Andreas her. Skaper av podcasten «en og tyve tanker» og styremedlem i Bitcoinpolitisk institutt Norge.
Tror på karma og bitcoin, og at du bør forholde deg til mennesker som om du snakker med de face 2 face på nett som i meat space.
Vær snill! (det er en trussel!)
-
@Andreas-Harding En ære å få ønske Bitcoinsnakks argeste podkastkonkurent velkommen
-
@Nikomoto jeg vil aldri klare å konkurrere med dere, så when you can’t beat them, join them

Stor ære å få bli med!🧡

-
Hei. LitoLito her. Jeg er på en reise i anonymisering (så kan noen sikkert gjette hvem jeg er, det er helt greit). Jeg er en av skaperne av Bitcoinsnakk, Halving Festival og BPI Norge. Jeg elsker å få ting til å skje og elsker å snakke om Bitcoin-kultur og ideologi.
Hvor kult er det ikke å lage et nettforum i 2025? Med inspirasjon fra Mammaforum, hehe. Genialt, @Nikomoto og Nacho.
-
@litolito velkommen! La det dog være helt klart at den største inspirasjonen naturligvis er den engelskspråklige navnebroren - det legendariske Bitcointalk.org

-
Hei. BobbyBuckle her. Kjekt med et forum, og siden jeg nylig har slettet Twitter fra telefonen var det god timing. Satser på å få dekket behovet for Bitcoinsnakk her inne nå. Bor på vestlandet, møter av og til opp på meet-ups i Stavanger.
-
Bra insj med forum! Som dere sa i podcasten så er signal-gruppene til BPI veldig fine å ha, men det formatet er kanskje ikke like godt egnet for diskusjon. Håper dette blir bra!
Også må alle gjøre som BobbyBuckle, skru av X og logge på nostr 🧡
#zapzap -
@BobbyBuckle & @cliffbjanger velkommen og takk for at dere gir dere til kjenne! Begge legender på x, lover godt at dere flytter engasjementet hit.