Bitcoinsnakk Forum
    • Kategorier
    • Siste
    • Emneord
    • Populære
    • Verden
    • Brukere
    • Grupper
    • Registrer
    • Logg inn

Bade i eget eller andres basseng? Ja takk, begge deler

Planlagt Festet Låst Flyttet Mining
    4 Innlegg 2 Innlegg 81 Visninger
    Laster flere innlegg
    • Eldste til nyeste
    • Nyeste til eldste
    • Flest anbefalinger
    Svar
    • Svar som innlegg
    Logg inn for å besvare
    Denne innlegget har blitt slettet.
    • nachoN Tilkoblet
      nacho
      Sist endret av

Det er gøy og bra med solo+lotto miningpools. Noen eksempler er poolen til satoshiradio, publicpool og ikke minst bitcoinsnakk sin egen pool.

Det føles bra å være med og bidra med hashrate til slike pooler, men samtidig føles det veldig riktig ut å kjøre egen node, egen pool og mine til seg selv uten at noen andre trenger å vite det eller blande seg. Det er jo i dag også såre enkelt med f. eks umbrel og start9 osv.

Man kan jo for så vidt ha flere minere gående mot forskjellige pools, men i dag oppdaget jeg at det er mulig å mine med flere pools selv om man bare har én miner, i hvert fall om man har av typen Nerdaxe. Det gjelder sikkert andre typer også, og blir sikkert mer utbredt etter hvert om det ikke allerede er det.

Dual pool mining heter det, og her kan man i stedet for å ha en hovedpool og en fallback som byttes til automatisk dersom hovedpoolen faller ned, rett og slett dele hashraten på to pools med selvvalgt prosentandel. 50/50, 80/20 osv.

Jeg synes det er ekstra gøy med bitcoinsnakk-poolen, den sier noe om hvor mye hashrate vårt "community" klarer å skrape sammen. Det føles samlende, selv om det kan føles som å pisse i havet i det store bildet. Samtidig vet vi at det kan få meget hyggelige resultater med ekstrem flaks og at det kan være viktig dersom det skulle skje noe med den globale miningen.

Hvis det er noen av dere luringer der ute som sitter hjemme og koser dere med hashraten deres for dere selv, kanskje det er på tide å avse noen prosenter til bitcoinsnakk-poolen? All den tid det er solo+lotto mining så blir jo resultatet det samme om man skulle snuble over en blokk.

Har du ikke en miner gående hjemme? Da er det på tide å skaffe seg en miner i julegave til seg selv 🎅

nachoN 1 svar Siste svar Svar Siter 5
      • nachoN Tilkoblet
        nacho @nacho
        Sist endret av

Mer kjøtt på beinet for den nysgjerrige: https://bitronics.store/dual-pool/

1 svar Siste svar Svar Siter 2
        • WattoshiW Frakoblet
          Wattoshi
          Sist endret av

Veldig kult! Er oversikten god når du fordeler?

Har et nytt node & solominer- vegg-oppsett på gang for 4 solominere (brått fler hvis ikke @IMakeStupidGames stanser meg 🫣) så da blir det hashrate brøk neste 🫡

Skjermbilde 2026-01-05 kl. 12.12.38.png

Bra poeng med hashraten i Bitcoinsnakkpoolen som være en slags indikator på community - hashrate på vei asap fra oss!

Wattoshi.no

nachoN 1 svar Siste svar Svar Siter 0
          • nachoN Tilkoblet
            nacho @Wattoshi
            Sist endret av

@Wattoshi Herlig 😄

Oversikten er helt grei, i minerens medfølgende dashboard ser det slik ut:

e7f8b73e-0922-4d8c-b8e5-fc1d6e14eefb-image.png

Når det kommer til oversikt så synes jeg denne ser litt spennende ut: https://github.com/dcbert/miner-sentinel, har tidligere kjørt denne https://github.com/zachchan105/bitaxe-sentry uten at jeg falt helt pladask

1 svar Siste svar Svar Siter 1
            • Første innlegg
              Nyeste innlegg