Bitcoinsnakk Forum
    • Kategorier
    • Siste
    • Emneord
    • Populære
    • Verden
    • Brukere
    • Grupper
    • Registrer
    • Logg inn

November-konkurranse

Planlagt Festet Låst Flyttet Off-topic
    13 Innlegg 4 Innlegg 184 Visninger
    Laster flere innlegg
    • Eldste til nyeste
    • Nyeste til eldste
    • Flest anbefalinger
    Svar
    • Svar som innlegg
    Logg inn for å besvare
    Denne innlegget har blitt slettet.
    • cliffbjangerC Frakoblet
      cliffbjanger @Nikomoto
      Sist endret av

@Nikomoto Den må du lenger ut på sjøen med 😂

NikomotoN 2 svar Siste svar Svar Siter 2
      • NikomotoN Frakoblet
        Nikomoto @cliffbjanger
        Sist endret av

@cliffbjanger Du får komme opp med en bedre historie da 😉

We are all Snicotoshi Nikomoto

1 svar Siste svar Svar Siter 0
        • NikomotoN Frakoblet
          Nikomoto @cliffbjanger
          Sist endret av

@cliffbjanger ikke slik jeg hadde sett for meg konkurransen, men innlegget ditt leder faktisk per nå konkurransen med sin ene like 🤯

EmilE 1 svar Siste svar Svar Siter 1
          • EmilE Frakoblet
            Emil @Nikomoto
            Sist endret av

@Nikomoto Åpningsinnlegget ditt der du forklarer konkurransen har vel like mange likes. Og er ganske sikker på at det er ditt som fikk sin like først og derfor etter min mening da leder....

NikomotoN 1 svar Siste svar Svar Siter 0
            • NikomotoN Frakoblet
              Nikomoto @Emil
              Sist endret av Nikomoto

@Emil Godt observert! I så fall er det akkurat sånn jeg hadde sett for meg denne konkurransen 😉

• NikomotoN Frakoblet
                Nikomoto @Nikomoto
                Sist endret av

Ettersom det har vært uventet lav oppslutning rundt konkurransen utvider jeg månedens konkurransekriterier slik at man også kan forslå historier man har hørt, men ikke selv vært en del av. Da får vi kanskje med dem som har sittet på gjerdet i frykt for å doxe eget oppbevaringsoppsett.

• R Frakoblet
                  Rabbitoshi @Nikomoto
                  Sist endret av

@Nikomoto
                  En slik boating accident kan skje selv de mest seriøse bitcoinere, som sjeldent gjør feil 🤣

Tror du tar litt feil angående det NFC kortet, du kan nok betale med det der det er en NFC leser og en programvare som støtter LN og har etablert NFC, ikke bare der det finnes en egen «bitcoin betalingsterminal» alle moderne mobiltelefoner har NFC leser. Wallet of Satoshi har den teknologien, så om noen lager en LN invoice på wallet of satoshi, så kan du bare tappe kortet mot NFC readeren på telefonen. Mange andre LN wallets har også den muligheten.

Her er feks. en som betaler til en mobil med kaffekoppen(NFC sticker)
                  https://youtube.com/shorts/3r1VIiEZY70?si=43aBjnhPQOdBORjn

Litt forskjellige løsninger men på Wallet of Satoshi på iOS, så går du på Motta -> Beløp -> skriver inn «10 sats» -> Generer faktura -> Scan NFC

Så kan du tappe kort, ring, sticker, jakkelomma, klokka eller et NFC implantat.

Tipper det kortet er knyttet opp mot en løsning som du kan logge inn på for å sette inn penger, sette begrensninger eller sperre kortet, og eventuelt overføre til en annen lommebok om du mister kortet.

NikomotoN 1 svar Siste svar Svar Siter 0
                  • NikomotoN Frakoblet
                    Nikomoto @Rabbitoshi
                    Sist endret av

@Rabbitoshi Aha! Det hadde jeg ikke tenkt på med NFC brikken på telefonen den åpner jo så klart mange muligheter! Og bare før jeg liker innlegget ditt, forstår jegd et rett som i at det også er denden måten du selv har tapt Bitcoin på? Tæppe-ulykke? 😉

R 1 svar Siste svar Svar Siter 1
                    • R Frakoblet
                      Rabbitoshi @Nikomoto
                      Sist endret av Rabbitoshi

@Nikomoto
                      Nei, har aldri mistet bitcoin.. bitcoin jeg gjerne skulle ønske jeg ikke brukte, og har noen eiendeler jeg skulle ønske jeg aldri kjøpte.
                      Men har lært at bitcoin som brukes i det daglige, erstattes.
                      Å bruke bitcoin føles godt, den gang, og i dag 😃

Det som kanskje føles som det største tapet, er bitcoin som er gitt bort, som mottakeren ikke har tatt vare på nøkler til, men det har funket, dem har nesten uten unntak endt opp med å kjøpe bitcoin.

«Hvor mye bitcoin var det du sendte meg? Hvor mye er det verdt nå?»

NikomotoN 2 svar Siste svar Svar Siter 1
                      • NikomotoN Frakoblet
                        Nikomoto @Rabbitoshi
                        Sist endret av

@Rabbitoshi godt bidrag i konkurransen det. Risiko handler også om å ikke eksponere seg for oppsiden. Bitcoin man ikke ervervet er også tapt. Og tapsprosessen - enten å gi vekk til utakknemlige mottakere eller å brenne coins, kan ha stor verdi personlig og for økosystemet. Mye lærdom.

1 svar Siste svar Svar Siter 1
                        • NikomotoN Frakoblet
                          Nikomoto @Rabbitoshi
                          Sist endret av Nikomoto

Vinneren av Novemberkonkurransen ble avgjort ved juryavgjørelse, snarere enn via likes, grunnet lav oppslutning og få likes. I utgangspunktet fikk @cliffbjanger flest likes, med to, men juryen kan ikke finne noe skikkelig bidrag til konkuransen i svaret hans. Juryen bestod for øvrig av undertegende alene.

Vinneren av Novemberkonkurransen ble @Rabbitoshi med sitt fine bidrag om Bitcoin han skulle ønske han ikke brukte - og satte med det fokus på flere viktige ting: Bitcoin som betalingsmiddel, risikoen som ligger i å ikke være eksponert for Bitcoin, spend and replace, etc.

Jeg tar kontakt med @Rabbitoshi per DM for å få sendt premien avgårde.

Forøvrig vil jeg ta lærdom av at det kom få bidrag til novemberkonkurransen og gjøre fremtidige konkurranser både enklere og ha spørsmål i konkurransen som ikke går på eget oppsett av keys, og dermed frykten for å selv-doxe.

Videre vil jeg putte konkurranser i Bitcoinsnakk-kategorien da konkurransen strengt tatt er Bitcoinsnakk.

1 svar Siste svar Svar Siter 2
                          • NikomotoN Nikomoto refererte dette emnet
                          • Første innlegg
                            Nyeste innlegg