Introduksjon av medlemmer-tråd
-
@Emil Velkommen! Ser frem til å høre mer om engasjementet ditt i Tekna. Et Bitcoinforum med respekt for seg selv må ha en tråd om østerisk økonomi, så føl deg fri til å starte den tråden!
-
Hei folkens

HugByte her.
Et lite norsk prosjekt som lager digitale verktøy for selvstendighet.
Vi fokuserer på ting som kan kjøres lokalt, uten kontoer, overvåkning eller skylagring.
Nettsiden (hugbyte.no) er under bygging, men kommer til å innholde guider, små skript og ressurser for folk som vil eie verktøyene sine selv. Litt i samme ånd som Bitcoin og Krypto.Kort sagt:
Vi bygger ting som lar deg være sjefen på egen maskin.
Ser frem til å lære av dere og bidra med det vi kan. -
Andreas her.. Ble så smått med i 2017 og vært noe vinglete frem til nå i disse dager hvor tiden har blitt min venn.. Bruker nå tiden på å få inn informasjon gjennom ører og øyne.. Litt sent, men aldri for sent
-
-
Hei hei! Vi er Wattoshi og vi hjelper smarte hjem å bevare verdien av strømsparing eller overskudd fra fornybare energikilder som solcelle i Bitcoin. I tillegg bygger vi et desentralisert kraftverk som skal selge kapasitet til strømnettet for Bitcoin, som fordeles som inntekter til de som deltar.
Vi er et lite lag på 3 hoder i en boble som vi håper vokser.
Fred ut!
-
@Wattoshi utrolig kule og viktige prosjekter! Velkommen 🫡
-
Hei!
Bjarne, daglig leder i Norsats her.
Vi er en ideell organisasjon som jobber mot å øke adopsjon i Norge.
Vi har en del prosjekter for å få til dette.
Alt er ikke så synlig per nå, men vi håper på å kunne skape noen bølger etter hvert.
Har møtt flere av medlemmene her inne, og syntes dere alle er en gjeng gode folk. -
Anders/IMakeStupidGames her. Jeg har vandret i btc og crypto miljøer i.... mange år. Lagd en del spill (Prøv Dreadwager om du liker roguelikes!!), lagd masse nft-greier (Av den kule sorten, men ingen ville ha det...)
Nå er jeg hoved-kodemannen i Wattoshi, den usynlige kodemannen i Norsats, og lager masse AI-greier i Pixygon, og litt småsnekring på alt for ambisiøst spill.
Jeg er på X, og burde egentlig poste der, men så kul er jeg ikke.Og jeg er en vaske-ekte trollmann, har kappe.
-
@IMakeStupidGames & @BBNBTC Velkommen skal dere være, kjekt å få både Norsats, Wattoshi og trollmansstanden representert såpass bra!
Jeg tror jeg vil avvente litt med videre velkomstmeldinger i denne tråden, for å ikke spamme nå som det renner inn med nye brukere. Det at fremtidige postere her ikke får et velkommen fra meg betyr altså på ingen måte at dere ikke er det.
-
Heisann! Johan/@Framtidsrettet her. Veldig kult å se at dere har tatt initiativ til nettforum for bitcoin på norsk! Initiativet støttes 100%.
Jeg har tidligere vanket på X, men har som @BobbyBuckle og @cliffbjanger slettet X fra mobilen og gått mer over til bruk av Nostr, så mesteparten av mitt SoMe-innhold konsumeres via den frihetsprotokollen for tiden.
Jeg er som @BBNBTC og @IMakeStupidGames også en del av Norsats, og håper vi kan bidra positivt for økt bruk av bitcoin i Norge i årene fremover. I tillegg arrangerer jeg bitcoin-meetups i Bodø, og neste treff annonseres forhåpentligvis snart!
-
Hei! Kjekt med et forum uten støy og distraksjoner! Oppdaga Bitcoin i 2018 etter en lengre søken etter svar på hva jeg følte var galt med økonomien og forbrukersamfunnet. En av skaperne bak Bitcoinsnakk. Skriver på boka «Grønn pengerevolusjon» som handler om hvordan pengesystemet holder verdenssamfunnet i en destruktiv utviklingsbane og hvordan Bitcoin potensielt kan være en løsning.
Ser frem til å høre mer om