Kategorier

  • Her finner du regler for forumet og forumspesifikke annonseringer og nyheter

    1 Emner
    2 Innlegg
    NikomotoN
    Oppdatering 4. Nov, 2025: Vi har justert litt på noen standardinnstillinger for e-postvarsling. Dersom noen savner varsling om visse typer hendelser, eller om man synes det blir for mye, så står man fritt til å endre på dette i innstillingene. Ønsker du å endre på noe? Trykk på profilbildet/avataren øverst til høyre, trykk brukerinnstillinger og slå deg løs. Har du ikke lagt inn e-postadresse? Samme menyen, men trykk på rediger profil i stedet. Start gjerne diskusjon om dette under "Diskusjon om forumet" om du har en formening om dette eller noe annet relatert.
  • Hvis tråden din på en eller annen måte handler om Bitcoin, og ingen andre kategorier passer bedre – bruk denne!

    53 Emner
    326 Innlegg
    WattoshiW
    @bitrose Yo 🫡 Veldig kult innlegg om operasjonen din i NO3. I NO3 er det noen spennende fleks muligheter på gang også som kanskje kan gi deg ekstra inntekter. Si ifra om du vil sjekke ut nærmere om det er noen muligheter der du bor?
  • Ikke helt Bitcoin - ikke helt off topic? Kategorien for alle disse temaene som har det med å dukke opp i tilknytning til Bitcoin, uten å være helt Bitcoin. Vil du være den første til å lage en tråd om Østerisk økonomi? Det gjør du i så fall her.

    11 Emner
    88 Innlegg
    EmilE
    Jeg likte også boken og vil også anbefale den. Det er en god del jeg likte og noe som ikke helt overbeviste meg. Positivt: Forskjellen i hastighet mellom transaksjoner og oppgjør. Gjennomgangen av de forskjellige epokene i dollaren som verdensvaluta og hvilke konsekvenser dette hadde. Beskrivelsen av det moderne finansielle systemet, herunder hvordan Fed opererer. Negativt: Påstanden om at penger i bunn og grunn er en transaksjonsoversikt (ledger). Jeg synes dette forvirrer mer enn det forklarer. Hennes forklaring av og forsøk på å forene Østerrikerne og MMT i synet på penger
  • Her kan man prate om løst og fast, høyt og lavt.

    3 Emner
    54 Innlegg
    HugByteH
    @nacho Kjør på. Liker kupping jeg
  • Her kommer det automatiske oppdateringer når det skrives om Bitcoin i norske medier og det er fritt frem og diskutere nyhetene i sakene.

    206 Emner
    244 Innlegg
    forumjournalistenF
    Les saken: https://www.nrk.no/nyheter/usa_-nasdaq-borsen-faller-4-prosent-1.17910535 Publisert: 05.06.2026 07:11:36 USA: Nasdaq-børsen faller 4 prosent Stikkord: nasdaq aksjemarked inflasjon renter bitcoin Sentiment (1 er negativt, 100 er positivt): 20 TL;DR: Det amerikanske aksjemarkedet opplever et kraftig fall grunnet bekymring for inflasjon og vedvarende høye renter. Samtidig sliter kryptovalutamarkedet, hvor Bitcoin har falt over 6 prosent på én dag. Utviklingen reflekterer en dyp usikkerhet knyttet til de langsiktige økonomiske utsiktene i USA. Oppsummering: USA: Nasdaq-børsen faller 4 prosent er en nettside som rapporterer om en betydelig nedgang i det amerikanske aksjemarkedet etter publiseringen av sysselsettingsdata for mai. Økonomien tilførte 172 000 nye jobber, noe som utløste negativ investorsentiment angående inflasjon og renter. Store kunstig intelligens-selskaper ble rammet spesielt hardt, der både Nvidia og Broadcom så sine aksjeverdier falle med omtrent 7 prosent. Totalt falt Nasdaq-indeksen med 4,1 prosent, mens S&P 500 falt med 2,6 prosent og Dow Jones med 1,4 prosent. Investorer frykter at en sterk økonomi vil tvinge Federal Reserve til å opprettholde høye renter gjennom hele 2026. President Donald Trump uttrykte sin uenighet med markedsreaksjonen på Truth Social, og argumenterte for at vekst ikke bør likestilles med inflasjon. Videre sliter kryptovalutamarkedet, med Bitcoin som faller mer enn 6 prosent på en enkelt dag. Dette fallet etterlater Bitcoin på mindre enn halvparten av sin toppverdi fra forrige høst. Den kollektive markedsbevegelsen gjenspeiler dyp usikkerhet om de langsiktige økonomiske utsiktene i USA.
  • Her er markedsplassen til forumet. Har du en gammel miner du vil selge? Vil du kjøpe boken til Lyn Alden? Vi ønsker ikke kjøp/salg av Cold Wallets og med Ross Ulbricht ferskt i minne - kanskje best å spesifisere at kjøp/salg må være innenfor norsk lov. Vi oppmuntrer selvsagt til å gjennomføre salg i Btc og oppgi priser i sats.

    2 Emner
    26 Innlegg
    A
    kjoper BTC or andre valuta in Oslo, Drammen, Skien @alextransiten Telegram